A VEKE rendet csinál Győrben is?
Ránkférne. Pesten gatyába rázták a BKV-t. Volt nagy ribillió. Azóta működőképes éjszakai menetrend van többek között. Győr kisebb, de a szocialista időszakból rögzült ügymenet és hatásfok ugyanaz, mint a fővárosban.
Itt a közelményük:
Új menetrend? Nem erről volt szó!
2007. június 17-től a Kisalföld Volán Zrt. (KV) Győr Megyei Jogú Város Önkormányzatának jóváhagyásával új menetrendet vezetett be a város területén. A KV arra hivatkozik, hogy ez az új menetrend egyesületünk tanulmányán alapul. Egyesületünk (VEKE) idén januárban az Önkormányzat megbízásából valóban átfogó tanulmányban vizsgálta felül Győr vonal- és járatszerkezetét, ám a tanulmányban foglaltak köszönő viszonyban sincsenek azzal, amit a KV bevezetett. Tanulmányunk kivonata megtalálható weboldalunkon, sajnos a teljes tanulmány nyilvánosságra hozását az Önkormányzat Városépítési Irodája érthetetlen módon megtiltotta. Egyesületünk a részönkormányzatok többségével már áprilisban leegyeztette a javaslatokat és erről a polgármestert írásban tájékoztatta. Az ígéretek ellenére a tervezet közgyűlés elé vitelére nem került sor, ellenben a KV a "szokásos" módon benyújtott egy módosítást, melyet a jegyző érdemi vita nélkül aláírt. Az történik továbbra is, ami az elmúlt húsz évben: az átfogó hálózati átalakítás elmarad, a problémák kezelése bosszantó félmegoldásokkal történik. Különösen felháborító, hogy a KV egyesületünkre hivatkozik, amikor a velünk történő -- megígért -- egyeztetésre nem került sor.
Elhibázott a 7-es autóbusz útvonalának módosítása. Ugyan a 4-es vonal korábbi -- rendkívül pazarló -- közlekedési rendje nem tartható fenn tovább, a Szabadhegy önkormányzati képviselője által választott megoldás kifejezetten rossz. A virágpiaci végállomás áthelyezése a Révai Miklós utcába csak üzemviteli okból érthető, az utasok számára egyértelmű visszalépés. A Jereváni út déli részének megfosztása mindkét törzsvonalától szintén súlyos színvonalcsökkenést jelent, melyet az 5-ös és a 7-es busz sűrítése sem ellensúlyoz, így várhatóan jogos lakossági tiltakozást fog kiváltani. Ráadásul az 5-ös vonal járatsűrűsége bizonyos időszakokban aránytalanul magas az utasforgalomhoz képest, miközben sűrűbben lakott városrészekben ennél ritkábban járnak az autóbuszok.
Szabadhegy közösségi közlekedésének átalakításával tanulmányunk is foglalkozik, mi viszont nem szüntettünk meg fontos kapcsolatokat, sőt, éppen ellenkezőleg, bővítettük azokat. Egyesületünk javaslata a 2-es és a 7-es vonal kétirányú körjáratként történő összekötésével közvetlen kapcsolatot hoz létre Adyváros magja és a József Attila utca között, továbbá bekapcsolja a közösségi közlekedésbe a Szabadi utcai új lakótelepet. A racionalizálás során felszabaduló teljesítményt térben és időben arányosan osztjuk el a város teljes területén, teljes üzemidőben.
Sajnálatos, hogy az önkormányzatban nem jött létre közlekedéssel foglalkozó bizottság. A felmerülő kérdések megtárgyalására így nincs érdemi lehetőség, a képviselők érdektelenek, és szinte nem is találkoznak a tömegközlekedés problémáival.
Az utazóközönség számára sokkal magasabb szintű szolgáltatást lehetővé tevő, a város számára pedig még megtakarítást is hozó új hálózat terve hónapok óta készen áll. Kinek az érdeke nem foglalkozni vele?
Dobronyi Tamás, győri tagszervezet vezetője
Az egyesület által készített tanulmány innen letölthető.
Ami kell nekik: a nyilvánosság. Csak így tudták legyűrni a fővárosi mamutot is. Rajtunk ne múljon...
7 megjegyzés:
Itt is lesz ribillió. Most egyeztettem a médiákkal...
Arr jó volt, abban a pillanatban szóba álltak a győr VEKÉsekkel, mihelyt fél téglával bedobtuk az ablakot. Ha nekik csak így jó...
Dtom
Szeretem a ribilliót, ha ezzel évtizedes mozdulatlanság szűnik meg, hogy átvegye a helyét valmi szebb, jobb és hasznosabb dolog.
nem vagyok szaki ebben, de sose értettem miért jó a virágpiachoz rakni egy buszvégállomást. buszokkal teletömni az amúgy tökéletes sétálóövezetnek minősülő virágpiacot. mi a baj a révai utcával?
nem azt mondom, menjen arra egy busz és álljon is ott meg akár, de minek van ott több járat végállomása is? szerintem hülyeség.
Köszönjük a Volánnak a decemberi röhejes és megalázó fizetést!Ne csodálkozzanak hogy nem marad ember!!!!!!!!!!!!!!!!!!A főnökségnek is olyan jó karácsonyt mint amilyet most tőlük kapunk!!!!!Szemétség!
9:44DE!Igazad van!!Nem tudom de a főnökség teljesen hűjének néz minket?Senki nem áll ki mellettünk!És az összefogás is nulla!Más volánosok mernek lépni!És nyernek is!Kíváncsi lennék ha bírósághoz fordulnánk ki nyerne!?Le húz a volán minket!KM-pénz,jegy-pénz, üzemanyag-pénz stb bent van a fizetésbe?És ha nem lenne bent!?Kapnánk kb.10000ezer forint fizetést??!Kíváncsi lennék az apeh ha jól körülnézne mit találna!!!!Úgy átvágnak minket mint a szart!!!!A Póca úr Mihályka úr Eső úr úr-úrak!Röhely!Elmehetnének a francba!Nagy szart érnek semmi mást!!!!Mihályka és az Eső egy nagy segnyaló buzeráncs!!!!!! Semmihez sem értenek csak királykodnak és élvezik hogy dönthetnek de halvány szarjuk sincs mit miért hoznak!Csak élvezik hogy királykodhatnak!A fizetésünk nagy szar!Semmire sem elég!Úgy le húznak minket mint a szart!Szemétség!!!!!!!!!!!!!!
Igazatok van!!!!!!!!!!Sürgősen lépni kell!Míg nem késő!1:Apeh!2:Bíróság!3:Munkafelügyelet!4:Vagyonosodási vizsgálat kérése 3-ember ellen!5:Budapesti központi felügyelet!6:Munkástanács-szakszervezet összefogása és SZTRÁJK!!!!!!Mert eddig szart sem érnek!Minden ami itt van ellenünk és nem értünk van!FOGJUNK ÖSSZE!!!MÁSKÉPP ELVESZTÜNK!!!LÉPNI KELL!NINCS TÖBB IDŐNK!!!!
Valaki tegyen már valamit!MUNKÁSTANÁCS!MIÉRT VAGYTOK HA SZARTOK AZ EGÉSZBE!!!!Mocskos dolog amit a vezetőség művel!!!!Gyerekek!Fogjunk össze végre!Havi 92ezer helyett havi 150-et!Ennyit meg érdemlünk!És ebből talán a családjainkat is el tudjuk látni!Póca úraság havi 1 milkából persze hogy meg él!Ja és a neje tudja hogy a titkárnővel csalja?????
Megjegyzés küldése