Mindenki a vasúti vonalbezárásokról beszél mostanában.
Minket a két legközelebbi szárnyvonal: a Győr-Zirc és a
Pápa-Csorna érint. Mint az több helyen is elhangzott:
egy BzMot kocsi (Piroska) üzemeltetési költsége
900Ft/km plusz a karbantartás és javítás költsége.
Azt meg senki nem tudja potosan, hogy melyik
vonalon mennyien is utaznak valójában, mivel ilyen felmérést a MÁV sosem készített. Az is tény, hogy a
kormányzat így próbálja meg egy huszárvágás-sal elindítani a regionális vasútvonalak kilakítását. (A cuha-völgyi szakasz kapcsán az érintett önkormányzatok
már jelezték, hogy legvégső esetben bérelnék a pályát.
Jellemző, hogy a MÁV-nak fogalma sincs még az ilyen
konstrukciókról. Semmilyen kalkulációval nem rendel-
keznek.) Én a Győr-Zirc-Veszprém vonalat ismerem, már
csak azért is, mivel kiskölök korom óta erre járt a család kirán-
dulni, a fegyveres erők napján az őrsömmel vonattal száll-
tuk meg a Cuha-völgyét, hogy ott gumigránátokat dobáljunk
a nagy szocialista népi hurrá keretében és öreg fejjel erre
vitt az utunk, amikor kerékpárral Veszprémből közelítettük
meg Kapolcsot. Egy szó mint száz a vonal kirándulásra kitűnően
alkalmas, másra nem nagyon. Ha csak a két és fél órás
menetidőt nézem Veszprémig, akkor érthető a dolog.
Viszont van két olyan napszak hétköznapokon, amikor csurig
van a vonat. Reggel és délután. Persze nem Veszprémtől, csak
a Győr vonzáskörzetében lévő falvak közt. Ezt akkor tapasztaltam,
amikor komáromi munkahelyemről Nyúlra vonattal
szerettem volna eljutni úgy, hogy közben a kerékpáromat
is cipeltem magammal egy forró nyári napon. Ez nem nagyon
sikeredett, hála a kispiros kialakításának, ami kerékpár
befogadására abszolúte alkalmatlan na és az iszonyatos
tömegnek. Műszakváltáskor tehát jó a kispiros, amúgy nem.
Ha mégis megszűnne, akkor ajánlom az alábbi felhasználást,
amit sógoréknál láttam a múlt héten. Környezetbarát, olcsó
és nem utolsósorban: vicces.
Minket a két legközelebbi szárnyvonal: a Győr-Zirc és a
Pápa-Csorna érint. Mint az több helyen is elhangzott:
egy BzMot kocsi (Piroska) üzemeltetési költsége
900Ft/km plusz a karbantartás és javítás költsége.
Azt meg senki nem tudja potosan, hogy melyik
vonalon mennyien is utaznak valójában, mivel ilyen felmérést a MÁV sosem készített. Az is tény, hogy a
kormányzat így próbálja meg egy huszárvágás-sal elindítani a regionális vasútvonalak kilakítását. (A cuha-völgyi szakasz kapcsán az érintett önkormányzatok
már jelezték, hogy legvégső esetben bérelnék a pályát.
Jellemző, hogy a MÁV-nak fogalma sincs még az ilyen
konstrukciókról. Semmilyen kalkulációval nem rendel-
keznek.) Én a Győr-Zirc-Veszprém vonalat ismerem, már
csak azért is, mivel kiskölök korom óta erre járt a család kirán-
dulni, a fegyveres erők napján az őrsömmel vonattal száll-
tuk meg a Cuha-völgyét, hogy ott gumigránátokat dobáljunk
a nagy szocialista népi hurrá keretében és öreg fejjel erre
vitt az utunk, amikor kerékpárral Veszprémből közelítettük
meg Kapolcsot. Egy szó mint száz a vonal kirándulásra kitűnően
alkalmas, másra nem nagyon. Ha csak a két és fél órás
menetidőt nézem Veszprémig, akkor érthető a dolog.
Viszont van két olyan napszak hétköznapokon, amikor csurig
van a vonat. Reggel és délután. Persze nem Veszprémtől, csak
a Győr vonzáskörzetében lévő falvak közt. Ezt akkor tapasztaltam,
amikor komáromi munkahelyemről Nyúlra vonattal
szerettem volna eljutni úgy, hogy közben a kerékpáromat
is cipeltem magammal egy forró nyári napon. Ez nem nagyon
sikeredett, hála a kispiros kialakításának, ami kerékpár
befogadására abszolúte alkalmatlan na és az iszonyatos
tömegnek. Műszakváltáskor tehát jó a kispiros, amúgy nem.
Ha mégis megszűnne, akkor ajánlom az alábbi felhasználást,
amit sógoréknál láttam a múlt héten. Környezetbarát, olcsó
és nem utolsósorban: vicces.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése