2006-10-03

01101001

C64-el kezdtem. Bekapcsoltam a gépet, villogott a kurzor, aztán olyanokat írtam a képernyőre, hogy:
10 PRINT "\o/"
20 CLS
30 PRINT "/o\"
40 CLS
50 GOTO 10
És örültem, hogy integet az emberke. Arról nem is beszélve, amikor jöttek a sprite-ok, és hosszú DATA sorokba pötyögtem be a 0 és 255-öket, hogy hol legyen pixel és hol ne.
Aztán jött az első pc-m, apu munkahelyéről lett nyúlva egy XT - winchester nélkül. Floppy lemezekről játszottam a Monkey Island-ot. Itt is elkezdtem programozni, és teljesen elhűltem attól, hogy a Turbo Pascal-ban nem kell sorszám a programsorok elé. Meg egyáltalán: el kell indítani egy programot hozzá. Meg le kell fordítani. Mivan?!
Aztán jött a Delphi és nemhogy nem kell sorszám, de itt már eseményekhez kötődnek rutinok. Ide írd, hogy mi történjen, ha lenyomod azt a gombot.
Aztán meg a php. Beleírom egy text fájlba, és valahol valami lefordítja.
Óriási.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

jóhogy óriási!
öt évesen sasmódszerrel [köröz-köröz, lecsap] ilyeneket írogattam:
LOAD"$",8,1

;)

simán felismertem a betűket mire áltisibe mentem... [rossz is voltam az írásórán mint a huzat]

aztán számtechszakkör, if, meg goto, array, meg for...
aztán középisi, hildes honlap építése, notepaddal gyalog beírva minden egyes teget, hüledezve, hogy van irc, beírok valamit és sydneyből rögtön válaszol a lány és hasonlók...

aztán egyszercsak hopp és most itt vagyok:

System.security.allowDomain("*");
import flash.net.FileReference;

var listener:Object = new Object();

listener.onSelect = function(selectedFile:FileReference):Void {
ujfile.filenev.text = ujfile.meret.text = ""

ujfile.filenev.text = selectedFile.name;
ujfile.meret.text = int((selectedFile.size/1024))+" Kbyte";
};

listener.onComplete = function(selectedFile:FileReference):Void {
newFile = new LoadVars();
newFile.file = selectedFile.name;
newFile.client_id = client_grid.selectedItem.id;
if (!ujfile.comm.text){
newFile.comm = "no comment";
}else{
newFile.comm = ujfile.comm.text;
}
newFile.onLoad = function(){
hiba.deletePopUp();
error("File feltöltve!", "A file feltöltése sikeresen befejeződött.");
fileVars.sendAndLoad("files_ker.php", fileVars, "POST");
}
newFile.sendAndLoad("files_uj.php", newFile, "POST");
};

var imageFile:FileReference = new FileReference();
imageFile.addListener(listener);

ujfile.talloz.onRelease = uploadImage;

function uploadImage(event:Object):Void {
imageFile.browse([{description: "All types", extension: "*.*"}]);
}

ujfile.feltolt.onRelease = function(){
error("Feltöltés...", "A file feltöltése folyamatban. Kérlek várj türelemmel.");
hiba.ok._visible = false;
hiba.closeButton = false;
hiba.attachMovie("fel_anim", "anim", 99, {_y:100});
imageFile.upload("upload.php");
}

modfile.megse.onRelease = function(){
modfile._visible = false;
ujfile._visible = true;
file_grid.selectedIndex = false;
}
modfile.modosit.onRelease = function(){
modFile = new LoadVars();
modFile.comm = modfile.comm.text;
modFile.id = file_grid.selectedItem.id;
modFile.onLoad = function(){
error("Módosítás sikeres!", "A file adatainak módosítása sikeresen megtörtént!");
fileVars.sendAndLoad("files_ker.php", fileVars, "POST");
}
modFile.sendAndLoad("files_mod.php", modFile, "POST");
}

modfile.torol.onRelease = function(){
delFile = new LoadVars();
delFile.id = file_grid.selectedItem.id;
delFile.file = file_grid.selectedItem.file;

delFile.onLoad = function(){
error("Törlés sikeres!", "A file törlése sikeresen megtörtént!");
fileVars.sendAndLoad("files_ker.php", fileVars, "POST");
}
delFile.sendAndLoad("files_torol.php", delFile, "POST");
}

stop();

éljen az oob, éljen az eseményvezérlés, hurrá, hurrá! ;)

:b