Lovagokkal támad Győr
Ha valaki figyelmesen nézi a megújult www.gyor.hu-t, akkor láthatja, hogy a gőzerővel dolgozó Városmarketing Iroda már tudja, hogy mit teszünk idén nyáron és ősszel. Vagyis a város mit tesz annak érdekében, hogy az a fránya idegenforgalom, amire annyian és annyit hivatkoztak a választási kampányban meglóduljon a városban. Plusz az is kitalálható, hogy a továbbiakban milyen irányban gondolják a város kulturális életének vitelét a tornyosban.
Ehhez három belinkelt mozgókép -szó szerint: mozgó képek- szolgáltatja az alapot (videót vagy filmet semiképpen nem írnék, mert nem azok).
Az első a Szent Lászlóhoz kapcsolódó ünnepkör újraértelmezése, tematizálása és bevitele a mainstreambe. Ehhez kellenek a lovagok, a lacikonyha, meg az utcai bohóckodás. Vagyis a vallási turizmus felturbózásáról lesz szó. Belefér, azt mondom: Győr püspöki székhely, a körmenet látványos, a Bazilikában van kegykép, amiért lehet zarándokolni. Már csak a lassú reagálású Püspöki Hivatalt kell bevonni és minden oké lesz. Egyszer érném meg, hogy a Püspök vár tornyába felmehetek szétnézni, aztán pedig fáklyás túrát tehetek a kazamatában.
A második az évek óta fű alatt létező, de a Karzat Alapítvány önkormányzathoz közel kerültével és az újvárosi rehabilitációval egyre fontossabbá váló Öt Templom Fesztivál. (A Szent László mainstreamet is a Karzat Alapítvány szervezi.) Nincs mit mondani róla. Eddig a tavaszi-nyári-téli-őszi fesztiválok színvonalát hozta.
A harmadik az all time favourite: a barokk esküvő. Hogy erről miért nem tudtak mozgóképet összevágni? Annyit filmezték már, annyi anyag van róla. Ennyi erővel egy animgif is elég lett volna.
Plusz még egy Csülök- és Borfesztivál, a Barokk Esküvő és a Győri Táncművészeti Biennálé lett kitéve a honlapra.
Ezek lesznek a győri városmarketing hivatalos részei kulturális téren.
Hangosan gondolkodom a továbbiakban:
- A MEDIAWAVE nincs megjelenítve. Azt a város továbbra sem tartja magáénak. Ergo nem támogatandó.
- Én marketingből úgy tanultam, hogy egy üzenetet lehet csak megjeleníteni egy adott témában. Mert mint a fájdalom, abból is csak egy megy át egyszerre. Innentől akkor mi a város fő üzenete kulturális téren? Csülök? Szent László? Lovagok? Barokk? Bor? Fröccs? Vallási tolerancia? Táncos város? Melyik lesz kiemelve, pénzzel kistafirungolva és szarrá reklámozva? Egyikben sem látom a potenciális tömegnövelő lehetőséget és több napot a városban töltő turista-tömegek érkezését. (A táncos téma még csak-csak, abból nem tudok Magyarországról még egy ekkorát. Viszont az csak két évente van.)
- Meg ugye a komparatív előny. Az is kell ám. Lovagos témából ott van Visegrád meg Sümeg. Utcai bohóckodás fesztiválból ott van Veszprém. Kaja és borfesztiválból Dunát lehet rekeszteni. Ha nincs valami truváj benne (Baja: halászlé fővárosa, Nagykanizsa: Dödölle, Nagyszakácsi: középkori ételek) akkor nem ér semmit az egész. A vallásos téma oké, de Szent László magyar szent, úgyhogy nem nagyon érdekli az osztrák kisnyugdíjasokat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése