Csak keményen
Olyant láttam a Móricz körtéri matchben, amin először felhúzott szemöldökkel megcsóváltam a fejem, aztán kicsit később elmosolyodtam, végül elismerően bólintottam.
Egy match köpenyes üzleti führer szaladgált a boltban úgy, mintha záróra után lennénk és csak ő meg az alkalmazottak lennének a boltban. Először a felvágottas pult mögött álló nőket baszta le, hogy miért nem pótolják a kifogyott árukat, meg különben is hogy néz ki az egész pult, össze van cseszve, így nem maradhat. Aztán a csokis pult túloldalán hallottam, amint letol valakit, ekkor fedeztem fel egészen irritáló affektáló stílusát. Végül a pénztárnál álltam, amikor az után nyomozott, hogy miért üres az egyik pénztár. Marika hol van? - rikácsolta, mire a pénztárosnő szemlesütve motyogta, hogy enni ment. Enni?! Hát ez jó! Azzzzonal jöjjön vissza. Marika megjött, és megkapta a magáét: enni négyig lehet, utána egy perccel sem. Ilyenkor eszel, amikor egymillióan vanak!
Nem kellene a vásárlók előtt megalázni az alkalmazottakat, pláne ha egy 26 körüli ficsúr teszi negyvenes asszonyokkal. Lehetne mondjuk azt, hogy: Marika! 1! Magyarországon azonban nincs olyan, hogy valami jól működik, olyan van, hogy szarul, meg egész jól, sok hibával. Szóval ne legyünk telhetetlenek és lássuk a jó oldalát a dolognak: végre valahol felfedezték, hogy vége a szocializmusnak és a bolt kiszolgálja a vásárlót a lehető legmagasabb színvonalon, hiszen pénzt hagy ott és visszatér. (Ő eggyel pesszimistább, és csak annyit mondott erre, hogy az egész cirkusz a vásárlóknak szólt, hogy itt nincs henyélés, megy a pörgés.)
2 megjegyzés:
A Match es a minoseg a gyori mintat alapul veve egyebkent is tavol all egymastol. De amikor egy ember vegzi 2-3 ember dolgat, addig nem is beszelhetunk minosegrol. Szoval nem, illetve nem csak a dolgozokkal van baj. Amit pozitivumkent emlithetek, hogy visszatero vasarlokent pozitiv diszkriminacioban reszesulok, joh mondjuk nem minden elado eseteben. DE ez is kerdeseket vet fel. A vevo az vevo, mindenki ugyanazt a kiszolgalast erdemelne, nemde?
persze, de.
ellenben két dolog feszül egymásnak: jó dolog a törzsvendégnek kijáró megkülönböztetett figyelem, de elvárható az idegennek kijáró vendégszeretet is. Kisvállalkozásoknál könnyen kivitelezhető a kettő elegye, multiknál nem hiszem. Ott a hideg profizmus fontosabb, a korrektség, amit viszont akárhányszámú vevőnél is tudnak tartani, mint normát.
Persze ekkor jön képbe a személyes varázs, Mici néni, aki képes a kettőt ötvözni a multi pénztárgépe mögött is, és imádnivaló. Talán ez az egyetlen megoldás, de ugye ez alkati készség, nem betanítható.
Megjegyzés küldése