Szovjetek, oroszok, ruszkik
Ma voltam a kerékpérszerelőnél, akivel mindig jól eldumálgatunk a világ dolgairól. Vettem a fiamnak egy kerékpárt, úgyhogy egykorvolt gyerekkori kerékpárjainkra terelődött a szó. Kiderült, hogy mindkettőnknek volt orosz kerékpárja. Neki egészen fiatal korában, egy teli gumis 12-es, ami (nincs ciril billentyűzetem, úgyhogy csak így latinnal) Zajcsik névre hallgatott. Ez ugye nyulat jelent. Volt is rajta egy nyúl matrica. Nekem az ennél eggyel nagyobb Skolnyik (Iskolás) jutott, ami a semmivel sem kompatibilis 20,1-es méretet viselte. És további két típus is futott, aminek a nevét nem tudtuk összekaparni. Az egyik versenykerékpár, a másik pedig klassszik 28-as férfi csettegő volt. A szerelő elmondása szerint mindegyik javíthatatlan, mivel egy darabjuk sem kompatibilis semmilyen ésszerű kerékpáros szabvánnyal, de mégis jelennek meg nála emberek újra és újra még az utóbbi kettő típussal. A régről ismert orosz túlméretezés és anyagtúlhasználat nem feltétlenül jellemző ezekre a pangás időszakában hazánkra szabadított darabokra, ugyanis a váz bármelyik pontja törik vagy hajlik. Szerelőm többször törte össze gyermekkorában öccse Skolnyikját.
A történet mindig a faternál történő hegesztéssel végződött.
4 megjegyzés:
A 28-ast fecskének hívták. Kérdezd a szakit ;-)
olyan volt nekem is nyulas! olyan. akkoriban a buda utca és a tihanyi sarkán laktunk. most ugye ott van az társas új, akkor meg egy családi volt ott. és csomó utcabeli spannal veszettül nyomattuk a fogit brinyesszal minden nap. alig volt ugyanis forgalom... :) ...na lényeg az, hogy az én nyulam is háromszor eltört, mindháromszor a sréhen szemben levő buszgarázsban pikk-pakk meghegggesztették a szakik.
aztán béemikszet kaptam. azt meg ellopták, de ez már több egy kommentnél... ;)
De oroszul hogy hívták. Mert mindegyikre rá volt mázolva ám a név ciril betűkkel.
A verseny szerűt "turiszty-nak" hívták. A váz tényleg eltört a küllő pattant a váltó kapitulált,de én imádtam.
Megjegyzés küldése