2006-11-24

na most vagy eltévedtem

vagy túl sokan vannak.
vagy mi van? nem az van, hogy:
1. mindenki azt csinál, amit akar
2. a vendéglátóhely van értem
3. a felnőttek felelnek választásukért és az abból fakadó következményekért

1. amikor valaki utasít, vagy rámszól, mondom: jé, azt hittem azt csinálok amit akarok
találomra egy példa: politikai nagygyűlés: legyenszíves engedjen át, szeretnénk kijutni a tömegből
válasz: ne erre menjetek
(kontextus: nem volt kedve arréb állni és átengedni minket)
az nem úgy van, hogy - természetesen, ha mások érdekeit nem sérti durván - akkor azt csinálok amit akarok? ha valakinek meg nem tetszik, akkor udvariasan szóváteheti, aztán majd döntök belátásom szerint?

2. ha beülök valahova és rendelek egy sört, onnantól fogva fizettem a szolgáltatásért, azaz: kihozzák a kávét, üldögélek, használom a vendégek részére üzemeltetett szolgáltatásokat, a cukros papírt, amit az asztalon hagytam, eltakarítják, és nem szólnak be, ahova én leültem asztalhoz, az tiszta, stb.
találomra egy példa: szia! nem működik a wifis internet, tudnál valamit csinálni vele?
válasz: pffff, én nem értek hozzá, boccs, nemtom miért nem megy
(kontextus: előkerült a főnök, és megoldotta a problémát)
a fogyasztásért kifizetett összegben benne van a vendéglátó hely összes szolgáltatása is, ugye? akkor is, ha fröccsöt kérek, ugye?

3. ha valaki vállal egy feladatot, akkor teljesíti. ha nehéz, akkor is mindent megtesz, hiszen ő vállalta el. profin teljesíti, nem majdnem, vagy szarul. ha végképp nem megy, akkor beismeri, hogy hibázott, és nem mismásol meg mellébeszél.
találomra egy példa: akkor ma elintézed ugye?
válasz: hú, figyelj, reggel nyolctól melózok este nyolcig, holnap ugyanez, egyszerűen nincs időm rá, tegnap meg bent voltam és azt mondták, hogy még át kell mennem máshova is, de arra már nem volt időm.
(kontextus: egy hete ígérte meg)
ha valaki megígér valamit, és nem teszi meg, akkor egy pontig lehetek tekintettel a szerencsétlen körülményekre is, de egy ponton túl - ezt én személyesen dönthetem el - mondhatom rá, hogy infantilis (eufemizmus)? és nem keménykedés, meg szívtelen cselekedet, ha elküldöm a faszba?

Nincsenek megjegyzések: