2006-11-04

Őrület az Árkádban

Én azt hittem, hogy Magyarország legvidámabb városában egy újabb bevásárlóközpont nyitása már nem okoz ekkora őrületet. Tévedtem. Óriásit. (Győr lakosságának kétharmada megfordult az épületben a hoszteszek számításai alapján.) Tegnap bedugult a körforgalom az Árkádnál. A Pestről reggel érkező kollégák szerint fővárosihoz hasonló dugó alakult ki. Legalább két balesetről számoltak be. A 8-as Saturn nyitás előtt pedig a vidéki buszpályaudvaron jól megszokott paraszt lökdösődés volt tapasztalható. Voltak olyanok, akik erre a napra külön szabadságot vettek ki. Aztán a tömeg bevette az új épületet. A Kék Duna kirendelt tudósítója mindenkitől azt kérdezte, hogy ugye a győrieknek immár nem kell Pestre meg Bécsbe menni, hogy jót vásárolhassanak. (Mindenki azt várja, hogy majd ettől lesz szuper és jó az élet, a válások száma csökken a gyermekáldás meg nő, vagy mi?)

Ami biztos:
-Nadrágot eztán is a Lachmannéknál veszek, mert ott hozzáértő hölgyek segítenek és fél óra alatt fel is hajtják, ha kell.
-Könyvet a Kalligráfban (na jó, meg online) veszek, mert ott ismernek már és tudják, hogy milyen könyvet ajánljanak. Az Alexandrában még soha senki nem tudott segíteni, a számítógépben meg én is meg tudom nézni, hogy van-e a keresett könyv, vagy sem. (Igaz, Kalligráfék is nyitottak egy kis üzletet az Árkádban.)
-Túrafelszerelést az RP-nál, mert kis helyi cég és, visszaveszik, kijavítják, kicserélik, ha gond van, ráadásul olcsóbbak, mint a szánalmas Hervis.
-Kávézni a Belváros kis kávézóiban fogok, mert a barokk utcácskák jobbak, mint a neonfény, meg az állandó liftzene a műanyag bukszusok között.
-Déli ebédet bármelyik Belvárosi étteremben, mert mindenhol van menü, amit nem műanyag evőeszközzel, műanyag tálcáról, műanyag tányérból kell megenni.

Ettől függetlenül, nem bánom, ha a sok kacat-divatáru lehúzza a rolót a Belvárosban. Eljárt felettük az idő, aki nem tud váltani, azt sajnálom. Az olcsó, de néha szar kínai és a jobb minőségű középkategóriás (mert valljuk be őszintén, hogy a Zara és a H&M a jó középkategória szinonímái Nyugat-Európában) divatáruk között kellene megtalálniuk valami rést, ahol még megélnek.
A Burger King megjelenése pedig üde színfolt a McDonald's egyeduralmával szemben.

A főiskolások meg a gimnazisták pedig kaptak 35.000 négyzetméter sétateret, ahol ki lehet húzni az órákat. Őket nem érdekli, hogy egy óra után fizetős a parkoló, mert úgyis gyalog mennek.

Update:
Normális, használható, nyugat-európai normáknak megfelelő kerékpártárolót nem sikerült az épület köré szerkeszteni. Nem baj, a polgár megoldja. Ott a sok fém kerítéselem...

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

A héten tervezem egy darab nadrág, egy pár cipő és ingek vásárlását. Árpádban próbálkozom.

Névtelen írta...

Ami Alexandrat illeti a Gyor Plazaban tenyleg igaz, hogy elobb fordulnak a gephez, mint az emlekezetukhoz. DE ha jol tudom, akkor a Baross uti setaloutcaban levo konyvesbolt - nem messze a megyei konyvtartol - is Alexandra mar egy ideje . Penteken jartam ott es szakszeru segitseget kaptam, a holgy rogton mondta az altalam keresett konyvre, hogy most eppen nincsen kint polcon, de rogton hozott raktarbol, megkerdeztem meg egy konyvet, ami kevesbe tartozik a popularis es keresett konyvek koze, ugy hogy cimet nem is tudtam pontosan, csak a temajat, meg a meretet mondtam a konyvnek. Az mas kerdes, hogy en konyvesboltba tudatosan megyek altalaban, nem nagyon szoktam nezelodni. Lehet, hogy kene!?:D

gyeregyuri írta...

Igen, az Alexandra felvásárolta a Magyar Könyvklubot, meg az Európa Könyvkiadót, meg egy rakás könyvterjesztő céget, aminek eredményeként az ölükbe hullott az összes belvárosi könyvüzlet szerte az országban. Ez viszont nem jelenti azt, hogy a könyvpalotákra jellemző működési mód a régi, jól működő könyvárusi magatartást megváltoztatta volna. Kizárólag a batár könyvpalotákra gondoltam, amikor ezt írtam.

Névtelen írta...

nyugat-eu-ban a H&M inkább az alsó kategória... náluk ugyanis nincsenek kínai Adibas-ok, Nika-ok... mert ott egyszerűen nem veszik meg, mert tudják, az nem ér fél eurót sem, ha holnap szétfeslik az egész.
Szombaton Árkádoztam Bp-n (egy, azaz egy nadrágot vettem, 3000-ért, de ezt is inkább a csajom vásárlási profizmusa miatt)
tegnap voltam egy Alexandrában, inkább csak azért, hogy nézelődjek, és lehidaltam az új könyvek árain...
(régen vettem új könyvet, inkább csak a jól bejáratott antikváriumokban vásárolok)

Névtelen írta...

Nah, tegnap en is eljutottam Arkadba, irtam rola velemenyt bovebben, hogy ha erdekel, akkor blogomon megtalaljatok.

Mondhatnam azt is, hogy nem mind arany, ami fenylik :)